۱۴ آبان ۱۳۹۲، ۱۲:۰۰

قنبرزاده در گفتگو با مهر:

برخی می‌خواهند به تیم نفت ضربه بزنند/ حضور بین 5 تیم قابل تقدیر است

برخی می‌خواهند به تیم نفت ضربه بزنند/ حضور بین 5 تیم قابل تقدیر است

مدیرعامل باشگاه نفت تهران تساوی برابر سپاهان را درس خوبی برای بازیکنان تیم فوتبال این باشگاه دانست تا در دیدار آینده به همین راحتی فرصت‌ها و برتری‌ خود را از دست ندهد. وی همچنین گفت: هر چند می‌توانستیم جایگاه بهتری را در نیم فصل بدست آوریم اما حضور در بین 5 تیم بالای جدول قابل تقدیر است.

منصور قنبرزاده در گفتگو با خبرنگار مهر، در خصوص تساوی تیم فوتبال نفت مقابل سپاهان در هفته پایانی نیم فصل نخست لیگ برتر، ضمن بیان مطلب فوق گفت: این از جذابیت‌های فوتبال است که هیچ چیزی در آن مشخص نیست و همیشه اتفاقات جالب در آن رخ می‌دهد. همانطور که مقابل پرسپولیس و فولاد در دقایق پایانی گلزنی کردیم، یک روز هم می‌شود در 5 تا 6 دقیقه پیروزی را با تساوی عوض کنیم.

مشخص شدن فرق بازیکنان با تجربه و کم تجربه
وی با اشاره به اینکه فرق بازیکن با تجربه و کم تجربه در چنین میدان‌هایی مشخص می‌شود، افزود: هر وقت بازیکنان کم تجربه فکر کنند کار تمام شده است، همانجا ضربه می‌خورند. بازیکنان ما فکر کردند 2 بر صفر جلو بوده و سپاهان هم 9 نفره است، حتما پیروز شده‌اند اما سپاهان نشان داد تیم با تجربه می‌تواند حتی در چنین شرایطی هم بازی را برگرداند.

درس خوب برای نفرات
مدیرعامل باشگاه نفت تهران استرس یکی از دلایل تغییرات نتایج در دقایق پایانی لیگ امسال خصوص در هفته جاری دانست و خاطرنشان کرد: در بازی ذوب‌آهن با راه‌آهن تیم میهمان در عرض 7 تا 8 دقیقه شکست 2 بر صفر را با پیروز 3 بر 2 عوض کرد. قطعا این درسی خوبی برای بازیکنان ما بود که در دیدار آینده به همین راحتی فرصت‌ها و برتری‌ خود را از دست ندهد.

نتایج ما نسبت به هزینه‌مان بسیار عالی بود
وی در خصوص عملکرد تیم نفت در نیم فصل نخست لیگ برتر هم یادآور شد: از ابتدای فصل هدف‌گذاری ما آسیایی شدن بود اما اگر سرمایه‌گذاری تیم‌های دیگر خصوصا 6 تیم بالای جدول را با نفت مقایسه کنیم، می‌بینید نتایج ما نسبت به هزینه‌مان بسیار عالی بوده است. به طور مثال هزینه یک بازیکن سپاهان اصفهان معادل 4 بازیکن ما بوده و قرارداد کادر فنی این تیم معادل کل بودجه نفت برای یکسال است. شما ببیند ما یعقوب کریمی را در ابتدای فصل به سپاهان دادیم و از هزینه این نقل و انتقال 4 بازیکن کسب کردیم.

برخی‌ها بیش از 2 برابر ما هزینه کردند
قنبرزاده در ادامه گفتگویش با خبرنگار مهر اضافه کرد: به جز ملوان و فجرسپاسی، اگر هزینه‌های ما را با سه تیم پایین جدول مقایسه کنید، با صراحت می‌گویم قطعا آنها بیش از 2 برابر ما هزینه کرده‌اند. ما اگر 8 میلیارد هزینه کرده باشیم، آنها کمتر از 20 میلیارد هزینه نکرده‌اند. ضمن اینکه دو تیم ملوان و فجرسپاسی هم بازیکن سرباز می‌گیرد که این هم یک مزیت بزرگ محسوب می‌شود.

کارشناسان عملکردمان را فوق‌العاده دانستند
وی صحبت‌هایش را اینگونه ادامه داد: اگر بر اساس بودجه و هزینه و نتیجه‌ای که بدست می‌آید، معیاری را در نظر بگیریم، می‌‎بینیم که نفت بسیار موفق بوده است، حتی کارشناسان هم عملکردمان را فوق‌العاده دانستند. هرچند ما در بازی با سپاهان که 6 امتیازی بود، روی 2 اشتباه بچه‌گانه پیروزی را از دست دادیم اما پرسپولیس صدرنشین را بردیم، فولاد مدعی قهرمانی را شکست دادیم و برابر تراکتورسازی هم طبق اعلام مجید جلالی بازی با کیفیتی انجام دادیم و اگر اشتباهات فنی نبود، در آنجا هم پیروز می‌شدیم.

کسب بیشتر امتیازات‌مان از بالانشین‌ها
مدیرعامل باشگاه نفت تهران با اشاره به اینکه این تیم بیشتر امتیازاتش را از تیم‌های بالای جدول و مدعی قهرمانی گرفته است، تصریح کرد: در مجموع از عملکرد تیم بسیار راضی هستم، هر چند باید یک مقدار اعتماد به نفس بازیکنان بالاتر برود و کادر فنی در بعضی بازی‌های خصوصا دیدار با سپاهان می‌توانست با محاسبات بهتر زمینه‌ساز پیروزی تیم را فراهم سازد تا الان شرایط بهتری داشته باشیم.

حضور در بین 5 تیم بالای جدول قابل تقدیر است
وی در ادامه خاطرنشان کرد: در 5 هفته اخیر علیرغم اینکه چند بازی سنگین را به صورت فشرده انجام دادیم، نتایجی خوبی گرفتیم. بعد از بازی حساس و سنگین با تراکتور در تبریز، برای دیدار فولاد به اهواز رفتیم، سپس با استقلال در تهران بازی کردیم دوباره به تبریز رفتیم با گسترش بازی کنیم و در نهایت با سپاهان در تهران روبرو شویم که خوشبختانه نتایج ما در این بازی قابل قبول است. باید به خاطر این نتایج از زحمات کادر فنی و بازیکنان باید تشکر کنیم، هر چند می‌توانستیم جایگاه بهتری به دست آوریم اما حضور در بین 5 تیم بالای جدول قابل تقدیر است.

40 تا 50 درصد ترکیب نفت بازیکنان دسته اولی یا امید هستند
قنبرزاده در پاسخ به این سوال خبرنگار مهر که آیا فکر می‌کنید نفت در نیم فصل دوم هم می‌تواند به این روند ادامه دهد و در نهایت آسیایی شود؟، اظهار داشت: نمی‌گویم اول یا دوم می‌شویم اما اگر قدر موقعیت‌ها را بدانیم، بازی‌های با کیفیت‌‌تری را از خود ارائه دهیم، قطعا می‌توانیم موفق باشیم. ما نیم فصل را در شرایطی به پایان رساندیم که فاصله امتیازمان با فولاد که فعلا صدرنشین بوده یک امتیاز است. نباید فراموش کنیم ما تیم بسیار جوانی داریم که 40 تا 50 درصد ترکیب آن را بازیکنان دسته اولی یا امید تشکیل می‌دهند. این یک اتفاق بسیار خوب برای فوتبال است و نکته‌ای مثبت. بار دیگر تاکید می‌کنم ما نسبت به بودجه‌ای که برخی باشگاه‌ها برای بستن تیم خود هزینه کرده‌اند و نتایجی که گرفته‌اند، عملکرد بسیار بهتری داشتیم.

کم تجربگی و از دست دادن فرصت‌ها نکات منفی نفت
وی در تنها نکته منفی تیمش را کم تجربگی و از دست دادن فرصت‌ها دانست و یادآور شد: متاسفانه در برخی بازی‌ها خیلی راحت موفقیت را از دست می‌دهیم. ما حداقل می‌توانستیم در 2 تا 3 بازی که مساوی کردیم، پیروز باشیم ولی در مجموع خدا را شکر جایگاه خوبی داریم و اگر تراکتورسازی و پرسپولیس هم ببرند، باز هم جایگاه‌مان در پایان نیم فصل قابل تقدیر بوده و فاصله امتیازی‌مان را می‌توانیم در نیم فصل دوم کاهش دهیم.

موضوع انتقال‌مان به اراک هم مختومه و بایگانی شده است
مدیرعامل باشگاه نفت تهران در مورد حواشی که روز یکشنبه در خصوص تغییرات مدیریتی در این باشگاه و یا انتقال آن به اراک مطرح شده، اینگونه اظهار نظر کرد: اگر به عقل و منطق خود رجوع کنید، می‌بینید چنین بحث‌هایی تنها شایعاتی است که از سوی برخی افراد مطرح می‌شود تا وضعیت تیم ما را بهم بریزید. ما یکی از موفق‌ترین تیم‌های لیگ بوده‌ایم و پروانه رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا را دریافت کرده‌ایم، موضوع انتقال‌مان به اراک هم مختومه و بایگانی شده است اما یک عده می‌خواهند با این شیطنت‌ها به تیم ما که روزهای خوبی را سپری می‌کند، ضربه بزند.

برخی فقط شعار می‌دهند
وی با اشاره به اینکه تیم نفت به دست دلال‌ها بسته نشده و برخی‌ها از این مساله منتفع نشده‌اند، خاطرنشان کرد: مسلما مدیریت باشگاه و اعضای هیات مدیره‌مان اصولی دارد که نمی‌گذارد تیم اسیر بحث‌های جانبی و مسائل حاشیه‌ای شود، به همین دلیل برخی‌ها با روی آوردن به مسائل حاشیه‌ای می‌خواهند جایی برای خود باز کنند. همه شاهد بودند با چه تدبیری و منطقی جلوی انتقال تیم به اراک را گرفتیم اما عزیزانی هستند که فقط شعار می‌دهند و من آنها را در حدی نمی‌بینم که پاسخشان را بدهم.

برگزاری مطلوب لیگ
قنبرزاده در مورد نحوه برگزاری نیم فصل نخست رقابتهای لیگ برتر اظهار داشت: مسئولان سازمان لیگ به خصوص مهدی تاج، تعامل بسیار خوبی با باشگاه‌ها داشتند و برنامه‌ها را به بهترین شکل پیش بردند. از مهمترین اتفاقات نیم فصل می‌توان به شکستن تابوی برگزاری تمام بازی‌های استقلال و پرسپولیس در ورزشگاه آزادی اشاره کرد. امروز شاهدیم بازی‌های این دو تیم در کرج و ورزشگاه تختی، آنهم بدون هیچ مشکلی برگزار می‌شود.

ورزشگاه تختی با آزادی قابل قیاس نیست اما ...
وی در ادامه تاکید کرد: ما هم قبول داریم شرایط ورزشگاه تختی با آزادی قابل قیاس نیست اما این ورزشگاه هم جزو ورزشگاه‌هایی است که مورد تائید AFC قرار گرفته و اگر مشکلی دارد باید وزارت ورزش و جوانان آن را برطرف کند. ضمن اینکه ورزشگاه آزادی ملی است و برگزاری تمام بازی های پرسپولیس و استقلال در لیگ جام حذفی، لیگ قهرمان آسیا در آن منطقی نیست.

شانس فینالیست شدن از جام حذفی
مدیر عامل باشگاه نفت در پایان گفت: روز جمعه دیداری حساس در جام حذفی برابر ذوب‌آهن پیش رو داریم که با هدف پیروزی در آن بازی به میدان خواهیم رفت. البته این شانس را داریم که با پیروزی در دو بازی به فینال این مسابقات برسیم. موفقیت در جام حذفی هم در هدف‌گذاری‌مان قرار دارد زیرا راهی میانبر برای رسیدن به لیگ قهرمانان آسیا است.

کد خبر 2168556

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha